Spring rolls

Simpel, snel, lekker en gezond. Wat kun je nu nog meer verlangen van eten? Zeker omdat je zeer veel kan variëren met de vulling.

Spring rolls

Er is eigenlijk maar één vast ingrediënt voor spring rolls: rijstvellen. Deze kan je vinden in Aziatische winkeltjes of in sommige supermarkten.
Leg deze per vel in wat water om zacht te worden, hoe warmer het water, hoe sneller dit zal gaan. Hierna zijn de vellen klaar om je groenten of meer in te rollen.

Voor de vulling zijn er ontelbaar veel mogelijkheden.
Paprika, komkommer, prei (wit en groen), lente-ui, avocado, wortel, tofu, seitan, tempeh, verse munt, basilicum of peterselie, ijsbergsla, allerlei scheuten, …
Experimenteren hier zeker eens mee om je favoriete combinatie te vinden.

Nog een dipsausje er bij en je bent klaar om te eten. Mogelijkheden zijn een kant-en-klare loempiasaus of een zelfgemaakte pindasaus. Voor een pindasaus recept, klik hier.

Wanneer je niet zo een fan bent van rauwe groenten of koud eten, kun je deze rolls ook frituren.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s