Wrap met avocado en gedroogde tomaat

Persoonlijk ben ik behoorlijk fan van wraps. Het is echt gemakkelijk. Er zijn zoveel combinaties mogelijk en het moet helemaal niet moeilijk zijn. Een van mijn favorieten is deze combinatie. De zachte smaak van avocado en de specifieke smaak van de gedroogde tomaten past zeer goed samen.

Benodigdheden voor 2 personen:

wraps
2 avocado’s
2 paprika’s in verschillende kleuren
2 uien (1 geel, 1 rood)
2 teentjes look
doosje gedroogde tomaat
180 g tofureepjes
paprikapoeder
peper en zout
andere kruiden naar keuze
saus

Bereiding:

Verhit olie in een pan en fruit de ui en look. Voeg even later de paprika toe. Als alles bijna gaar is, kan je de tofureepjes nog even meebakken. Kruid naar smaak. Op het einde voeg je de blokjes avocado en stukjes gedroogde tomaat toe. Laat deze even mee opwarmen en het gerecht is klaar.

Als saus zijn er allerlei opties. Bij wraps ga ik meestal voor looksaus, maar bij deze combinatie is het ook heel lekker om natuur sojayoghurt te mengen met koriander, peper en zout.

Waarschijnlijk komt er binnenkort ook een post met mijn favoriete zelfgemaakte sausjes, al kan dat nog wel even op zich laten wachten. Ik werk er aan!

Geef een reactie

