Wok met pindasaus

Pindasaus was voor mij maar iets raar. Het leek mij helemaal niet zo lekker. Uit nieuwsgierigheid en omdat ik graag nieuwe dingen probeer, wou ik er toch eens mee experimenteren. Het resultaat was verbazend lekker, zeker iets wat ik meer ga klaarmaken.

pindasaus

Benodigdheden:

Pindasaus:

1 ui
100 ml water
150 ml kokosmelk
citroensap
120 g pindakaas
1 el sojasaus
zout

Wok:

1 broccoli
1 paprika
1 ui
300 g baby maïs
peper en zout
olie

Extra benodigdheden: blender

Bereidingswijze:

Pindasaus:

Pel de ui en snij deze in stukken.
Mix hem fijn met het water, de kokosmelk en enkele druppeltjes citroensap. Breng dit aan de kook.
Roer de pindakaas en de sojasaus erdoor en breng op smaak met een snufje zout.

Wok:

Snij de ui en paprika in fijne stukken. Snij de roosjes van de broccoli en snij vervolgens de stam in kleine blokjes. Verdeel de maïs in enkele stukjes.
Verhit wat olie in een pan en voeg de ui toe. Als deze glazig is ook de paprika. Laat beide even stoven en voeg dan de broccoli roosjes en blokjes toe.
Wanneer de broccoli bijna gaar is, kan je de maïs toevoegen. Laat het geheel nog even op het vuur staan tot alle ingrediënten volledig gaar zijn. Kruid eventueel met peper en zout.

Meng de pindasaus onder de wokgroenten en het geheel is klaar.
Persoonlijk eet ik dit graag met rijst of noedels. Op de wok zijn natuurlijk talrijke variaties mogelijk. Je kan bijvoorbeeld ook deze groenten gebruiken met bovenop nog tofu.

3 thoughts on “Wok met pindasaus

  1. Pingback: Spring rolls | RIOT DON'T DIET

Geef een reactie

