Mijn favoriete afhaaleten in Leuven

Ik kook zeer graag, maar af en toe heb ik hier ook eens geen zin in – wie nu niet? – of geen tijd voor. In Leuven heb ik mijn favoriete plekje om eten af te halen. Geen zin om te koken slaat dan ook wel eens om in “zin in Indisch”.

UPDATE: Royal Indian Food is nu te vinden in de Naamsestraat 30, ook ’s middags open.

Toen ik net vegan was, vond ik dit nogal ingewikkeld. Net zoals uitzoeken welke producten in de supermarkt er allemaal oké zijn, moest ik ook uitzoeken waar ik kon gaan eten.

Af en toe kom je zo eens iets tegen dat je echt aanstaat. Wanneer dit dan nog in de buurt is, kan de pret niet meer op. Dit gevoel had ik toen ik voor de eerste keer eten at van Royal Indian Food.

Dit is een klein afhaalzaakje in de Tervuursestraat. Er is geen menu maar je kan kiezen uit 4 à 6 vegetarische opties die van dag tot dag verschillen.  Achter de toonbank staat een vriendelijke man die steeds kan vertellen wat er in al zijn gerechten zit. Gewoon even vragen en je weet meteen wat er vegan is, vaak bijna alles.

Voor de prijs moet je het in alle geval niet laten. Momenteel is het 7,90 euro (6,90 voor studenten). Voor deze prijs krijg je een bakje rijst met 2 gerechtjes er bij en een minislaatje. De dag later kan ik hier sowieso nog van eten. Let wel op, de saus die je er bij krijgt is op basis van yoghurt, hier denkt hij niet altijd aan.

Hieronder een foto van (een deel van) mijn eten van vorige keer:

royal indian food

Royal Indian Food
Tervuursestraat 5
3000 Leuven
016/23.93.22
Dagelijks (?) open vanaf 17u30.
Op = op

One thought on “Mijn favoriete afhaaleten in Leuven

Geef een reactie

